Træn med baby

Træn med baby der hjemme og slip for besværet med at tage i fitnesscentret med en baby, der skal skiftes og have mad midt i det hele.

Jeg er ikke selv den store fitnesshaj, og derfor har jeg fået en sej pige her fra Århus til at guide dig med hjemmetræningen med din baby. Jeg håber at i vil tage godt imod hende. 

 

Hej med jer 

Jeg hedder Cecilie Sejling, er 24 år gammel og bor i Aarhus sammen med min kæreste Kenni og vores søn Villads fra 1. september 2016. I er måske stødt på mig på Instagram (@ceciliesejling), hvor jeg deler mine oplevelser med alt fra træning, kost og familieliv på både godt og ondt.

Jeg har altid været meget aktiv og er det stadig den dag i dag, selvom jeg er blevet mor. Jeg træner oftest i Fitness World, men som I måske ved, kan det jo være svært at nå det hele, når man samtidig skal sørge for sit barn og har andre praktiske gøremål. Derfor træner jeg af og til herhjemme sammen med Villads, hvilket er et hit for både ham og mig - Villads har det sjovt med at se mig hoppe rundt i stuen + være en del af forskellige øvelser og samtidig får jeg sved på panden.

Det mest geniale ved hjemmetræning med baby er, at man slipper for at have diverse træningsredskaber flydende i stuen, da man blot bruger sin baby som vægt. Samtidig er træningen = kvalitetstid for mor og barn. Derfor er der altså ingen undskyldning for at droppe træningen 😊

Her får I fem forskellige øvelser, der nemt kan laves hjemme på stuegulvet i selskab med baby. 

Squat med baby (træning af ben og balder)

  1. Hold baby foran dig med babys ryg ind mod dig selv og stå med let spredte ben (spænd godt op i maven)
  2. Gå langsomt ned i knæ (så langt ned som muligt) og kom hurtigt op igen
  3. Gentag øvelsen 10 gange
  4. Hold en kort pause og lav 3-5 sæt af 10 repetitioner

Skulderpres med baby (træning af skuldre)

  1. Stil dig med let spredte ben, spænd i maven og hold baby foran dig ansigt mod ansigt
  2. Løft baby op i strakte arme og hold spændingen i maven
  3. Kom tilbage til udgangsposition
  4. Gentag øvelsen 10 gange
  5. Hold en kort pause og lav f.eks. 3-5 sæt

Lunges med baby (træning af ben og balder)

  1. Hold baby foran dig med babys mave ind mod dig selv og stå med let spredte ben (spænd godt op i maven)
  2. Træd frem på højre ben og sæt venstre knæ i gulvet
  3. Kom tilbage til udgangspositionen
  4. Træd frem på venstre ben og sæt højre knæ i gulvet
  5. Kom tilbage til udgangsposition
  6. Gentag øvelsen 10 gange med hvert ben
  7. Hold en kort pause og lav f.eks. 3-5 sæt

Mavebøjninger med baby (træning af mave)

  1. Læg dig ned på ryggen og placer baby på dine skinneben
  2. Placer dine egne arme på hovedet eller foran brystet
  3. Træk hovedet op mod baby - og giv evt. ham/hende et lille kys 😊
  4. Kom tilbage til udgangsposition (læg ikke hovedet helt ned til gulvet og hold spændingen i maven)
  5. Gentag øvelsen 10 gange
  6. Hold en kort pause og lav f.eks. 3-5 sæt

Armbøjninger med baby (træning af bryst og arme)

  1. Placer baby på ryggen på et tæppe
  2. Sæt armene på hver side af baby og støt på tæer eller knæ (spænd godt i mave, ben og balder)
  3. Bøj i armene - og giv evt. din baby et lille kys 😊
  4. Kom tilbage til udgangsposition
  5. Gentag øvelsen 10 gange
  6. Hold en kort pause og lav f.eks. 3-5 sæt

Jeg håber at du nu er godt klædt på til at træne med din baby hjemme i stuen.

Fandt du dette interessant, så tilmeld dig vores kundeklub og få nyheder, information og særlige gode rabatter for vores medlemmer direkte i din mailbox. Tilmeld dig lige HER

 


 

Her vises nogle anmelder af vores produkter der relaterer til dette indlæg